Απόδοση: Σοφία Ατσάλη

Social Media & Οδοντιατρείο: Πώς και πού να συνδεθείτε με τους ασθενείς σας (Μέρος Α: Facebook, Twitter, Instagram)

Ο Kristie Nation ειδικός στο social media μάρκετινγκ δίνει μια γενική εικόνα για το πού μπορεί ένας οδοντίατρος να βρεί καινούριους πελάτες αλλά και να συνδεθεί με ήδη υπάρχοντες.

Πολλά οδοντιατρεία και κλινικές επιθυμούν να επενδύσουν χρόνο και χρήμα στα social media εντάσσοντάς τα στην στρατηγική προβολή τους, όμως στο τέλος καταλήγουν να μπερδεύονται από πού να ξεκινήσουν και πού να εστιάσουν την προσπάθεια τους και σε ποιές πλατφόρμες να επικεντρωθούν.

Το τοπίο στα social media δέχθηκε μαζικές αλλαγές το 2018. Αν και υπάρχει πάντα ένας σταθερός κεντρικός άξονας στο marketing, το social media marketing θα συνεχίσει να εξελίσσεται διαρκώς.  Η συνεχής ενημέρωση είναι προϋπόθεση ώστε να είναι αποτελεσματικό.

Οι περισσότεροι πια γνωρίζουν την δύναμη των ψηφιακών μέσων και τα αξιοποιούν για να εκπαιδεύσουν και να πληροφορήσουν τους καταναλωτές σχετικά με την αγορά στην οποία δραστηριοποιούνται ενώ κάποιοι χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να χτίσουν εμπιστοσύνη με το πελατολόγιο τους και να αναπτυχθούν.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν αφορούν μόνο την γεννιά των millenials. Οι αριθμοί δείχνουν ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι στρέφονται σε αυτά για να πληροφορηθούν για θέματα υγείας. Πάνω από το 64% των χρηστών έξυπνων κινητών αναζητούν διαδικτυακά συμβουλές και προτάσεις για την υγεία τους και ένας στους 4 χρησιμοποιεί πληροφορίες που βρήκε στα  social media για να κάνει αυτοδιάγνωση. Το 91% των νέων ενήλικων δήλωσαν σε ερωτηματολόγιο του HopeLab ότι η εμπειρία τους από την αναζήτηση για συμβουλές υγείας ήταν θετική.

Οι τρεις κύριες παλτφόρμες για οδοντιατρικό μάρκετινγκ είναι:

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram

Επίσης, LinkedIn και YouTube μπορούν να φανούν χρήσιμες. Όσον αφορά τα οδοντιατρεία κάθε πλατφόρμα έχει υπέρ και κατά αλλά και σωστό τρόπο χρήσης.

 

Facebook για τα οδοντιατρεία 

Το Facebook είναι η #1 πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης για τα περισσότερα οδοντιατρεία που θέλουν να γίνουν και να παραμείνουν δυνατά, να διατηρούν σχέσεις εμπιστοσύνης με πιστούς ασθενείς αλλά και για την απόκτηση νέων πελατών.

To Facebook παραμένει η πιο δημοφιλής πλατφόρμα αλλά προϋποθέτει σωστή χρήση για να είναι αποδοτικό.

Τα πλεονεκτήματα

  • Το 2015 σε μια έρευνα αποδείχθηκε ότι το 15% των ερωτηθέντων δεν πήγαινε τακτικά σε οδοντίατρο λόγω της δυσκολίας να βρεί κάποιον! Το Facebook δίνει την τέλεια λύση στο παραπάνω θέμα καθώς δημιουργεί μια παρουσία του οδοντιατρείου σας σε μια πλατφόρμα, την οποία οι άνθρωποι χρησιμοποιούν κάθε μέρα για να βρουν πληροφορία σχετική με τοπικές υπηρεσίες.
  • Όταν πρόκειται για οδοντιατρείο πόλης οι ασθενείς του συνήθως κατοικούν το πολύ σε ακτίνα 5χλμ. από το οδοντιατρείο. Αντίθετα ένα οδοντιατρείο στην επαρχία μπορεί να εξυπηρετεί ασθενείς που βρίσκονται σε απόσταση πέντε με δέκα φορές μεγαλύτερη. Η δυνατότητα στόχευσης που προσφέρει το Facebook στις μικρές, τοπικές επιχειρήσεις συνάδει τέλεια με τις ανάγκες του οδοντιατρείου.
  • Μπορεί επίσης να χρειάζεται να στοχεύσετε ομάδες ανθρώπων με συγκεκριμένα δημογραφικά χαρακτηριστικά όπως για παράδειγμα υψηλόβαθμα στελέχη ή αθλητές, οι οποίοι μπορεί να αναζητούν έναν εμφυτευματολόγο ή γονείς που ψάχνουν για παιδοδοντίατρο ή ορθοδοντικό για τα παιδιά τους. Οι διαφημίσεις στο  Facebook σας επιτρέπουν επίσης να στοχεύσετε ακολούθους ή μη ακολούθους συγκεκριμένων σελίδων στο facebook και επίσης σας δίνουν  την δυνατότητα να προβλέψετε ποιές διαφημίσεις σας θα έχουν καλύτερη απόδοση (A/B split test ads).

Τα μειονεκτήματα

  • Το Facebook χτίστηκε με βάσει τα οργανικά αποτελέσματα και για τον λόγο αυτό οι σελίδες επιβραβεύονταν για την δραστηριότητα και τις εμφανίσεις που πετύχαιναν.  Πλέον οι οργανικές εμφανίσεις έχουν μειωθεί και τα οδοντιατρεία όπως και οι υπόλοιπες επιχειρήσεις πρέπει να “πληρώνουν” για να εμφανίζονται, (“Pay for play”).  Αυτό σημαίνει ότι για να κερδίσουν καινούριους ακολούθους, να αυξήσουν το εύρος των πιθανών ασθενών και για να γίνουν περισσότερο ορατές πρέπει πλέον να επενδύουν σε διαφημιστικές καμπάνιες.
  • Μια σελίδα που δεν ενημερώνεται σωστά και δεν εχει καλή διαχείριση κινδυνεύει να στοχευθεί από άλλο οδοντιατρείο ή από κάποιον απογοητευμένο πελάτη. Αν αυτό δεν γίνει αντιληπτό, τότε οι ακόλουθοι της σελίδας μένουν εκτεθημένοι σε διαφημιστικό μήνυμα που προέρχεται από ανταγωνιστή σας. Είναι σημαντικό να υπάρχει ένα άτομο, αφοσιωμένο στην διαχείριση της σελίδας σας, το οποίο θα ελέγχει για πιθανότητες κακόβουλου περιεχομένου, θα λύνει τυχόν προβλήματα και θα απαντά γρήγορα στις ανάγκες και τα αιτήματα του κοινού.

 

Twitter για τα οδοντιατρεία 

Μπορεί το twitter να έπεσε από την 3η στην 8η με 9η θέση στις κατατατάξεις για τα δημοφιλέστερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όμως εξακολουθεί να παραμένει μια πλατφόρμα που προσφέρει εξαιρετική εμπειρία στον χρήστη.

Το Twitter δημιουργεί μεγάλη ροή περιεχομένου και καλύπτει την εξυπηρέτηση πελατών, η οποία εστιάζει στην φροντίδα προς τον ασθενή.

Τα πλεονεκτήματα

  • Οι χρήστες του twitter παρουσιάζουν το μεγαλύτερο εύρος σε ηλικιακές ομάδες κάτι που ευνοεί την στόχευση βάσει συγκεκριμένων δημογραφικών στοιχείων.
  • Τα hashtags (#) του twitter σου επιτρέπουν να συνδέσεις την υπηρεσία-προϊόν σου με συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά και φράσεις ώστε σε πιθανή αναζήτηση κάποιου χρήστη να μπορούν να εμφανίζονται.
  • Το twitter έχει ποικιλία στο περιεχόμενο του και αυτό το κάνει ιδανικό μέσο για οδοντιατρεία, τα οποία μοιράζονται φωτογραφίες και βίντεο με τους ακολούθους τους.

Τα μειονεκτήματα

  • Τα Tweets σε γενικές γραμμές παραμένουν 15 λεπτά προτού το νέο περιεχόμενο να τα σπρώξει πιο κάτω στο χρονολόγιο σας. Άρα το να κάνετε πολλές αναρτήσεις μέσα στην ημέρα είναι απαραίτητο.
  • Επίσης, αν αργείτε να απαντήσετε σε σχόλια, οι χρήστες θα χάσουν την υπομονή τους και θα απογοητευτούν. Σχεδόν οι μισοί από τους χρήστες που κάνουν tag επιχειρήσεις στο twitter εκφράζοντας μια ερώτηση ή μια απορία περιμένουν μια απάντηση μέσα στην επόμενη ώρα. Το να μην απαντήσετε κάνει κακό στην φήμη σας.

 

Ιnstagram για τα οδοντιατρεία 

Το Instagram είναι η πλατφόρμα με τις περισσότερες εικόνες κάτι που την κάνει την ιδανική για τα οδοντιατρεία. Οδοντιατρικές κλινικές και ομάδες οδοντιάτρων προσπαθούν να παίρνουν την άδεια από τους ασθενείς τους για να δημοσιοποιούν τα χαμόγελα τους και την κλινική τους περίπτωση. Από την αισθητική οδοντιατρική έως την ορθοδοντική, οι φωτογραφίες από αμογελαστά πρόσωπα είναι το καλύτερο εργαλείο μάρκετινγκ στην βιομηχανία της οδοντιατρικής.

Ένας στους επτά έχει λογαριασμό στο Instagram και πάνω από 500 εκατομμύρια χρήστες κάνουν log in καθημερινά.

Οδοντιατρικές κλινικές που επικεντώνονται σε υπηρεσίες που παρέχουν ορατά αποτελέσματα όπως, oρθοδοντική, όψεις και άλλες υπηρεσίες αισθητικής μπορούν να βρούν τρόπους να επωφεληθούν τα μέγιστα από αυτήν την συνεχώς αναπτυσσόμενη πλατφόρμα. Αυτό επιτυγχάνεται κυρίως δημιουργώντας περιεχόμενο, το οποίο θα είναι ευχάριστο αισθητικά, θα ταιριάζει και θα εμπνέει αυτούς που το διαβάζουν.

Τα πλεονεκτήματα

  • Οι χρήστες του Instagram είναι κάτω των 35, γεγονός που τους κάνει αρκετά ώριμους για να ενδιαφερθούν για την στοματική τους υγεία και την αναγκαιότητα να φροντίζουν τα δόντια τους. Αυτοί θα είναι και οι μελλοντικοί ασθενείς σας αν τους προσφέρετε την φροντίδα που έχουν ανάγκη.
  • Τα Instagram Stories επιτρέπουν τη δημιουργία, προβολή και προώθηση videos δίνοντας μεγάλο χώρο σε δυνατότητες εκπαίδευσης των ασθενών μέσω αυτών.

Τα μειονεκτήματα

  • Είναι δύσκολο να μετρηθεί απευθείας το Return On Investment (ROI) στο Instagram. Για εκείνους που χρησιμοποιούν Facebook και Instagram μαζί μέσω της πλατφόρμας διαφημίσεων του Facebook είναι κάπως πιο εύκολο να πραγματοποιήσουν αυτή την μέτρηση.
  • Το Instagram έχει τη  φήμη ότι είναι το μέσο κοινωνικής δικτύωσης με τους περισσότερους celebrities και influencers κάτι πού μπορεί να μην συνάδει με τους στόχους και τις αξίες κάποιων οδοντιάτρων.

 

Πηγή: www.dentaleconomics.com

Ακολουθήστε το Omnipress.gr στο Google News

Επερχομενα Events

Ημερομηνία διεξαγωγής: 13-14/04/2024

Συνέδρια

ROOTS SUMMIT

Ημερομηνία διεξαγωγής: 9-12/05/2024 (Αθήνα)

Ημερομηνία διεξαγωγής: 6-7/04/2024 (Αθήνα)

Ημερομηνία διεξαγωγής: 10-12/06/2024

Σεμινάρια

ADEA Implants-A to Z Course

Ημερομηνίες διεξαγωγής: MODULE 1 (May 30 – June 1, 2024), MODULE 2 (July 18 - 20, 2024), MODULE 3 (October 17 - 19, 2024), MODULE 4 (December 5 – 7, 2024)

Ημερομηνία διεξαγωγής: Module I: 5-7/04/2024

Ημερομηνία διεξαγωγής: 11-12/10/2024

SOLD OUT!
Μη διαθέσιμο

Ημερομηνίες διεξαγωγής: Module I: 15-18 May 2024,  Athens Greece | Module II: 11-14 July 2024, Athens Greece | Module III: 23-26 October 2024, Athens Greece | Module IV: 15-16 November 2024, Munich Germany

Ημερομηνία διεξαγωγής: Module I: 23-24/02/2024, Module II: 29-30/03/2024, Module III: 19-20/04/2024, Module IV: 24-25/05/2024, Module V: 7-8/06/2024, Module VI: 2-6/07/2024

SOLD OUT!
Μη διαθέσιμο

Σεμινάρια

CORE_Bioemulation

Ημερομηνία διεξαγωγής: Module E1 28/2-2/3/24, Module E2 29/5-1/6/24, Module E3 25-28/09/24

Ημερομηνίες διεξαγωγής: Module Ι: 05-07/04/2024 Module II: 10-12/06/2024 Module III: 18-20/07/2024 Module IV: 19-21/09/2024