Απόδοση: Σοφία Ατσάλη

Social Media & Οδοντιατρείο: Πώς και πού να συνδεθείτε με τους ασθενείς σας (Μέρος B: LinkedIn, Youtube)

LinkedIn για οδοντιατρεία 

Αντίθετα με τα τρία προηγούμενα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (FB, Twitter, Instagram), τα οποία συνδέουν άμεσα οδοντίατρο και ασθενή, το LinkedIn είναι σχεδιασμένο να συνδέει επαγγελματία με επαγγελματία.

Για τους οδοντιάτρους είναι σημαντικό να μπορούν να συνδέονται με άλλους οδοντιάτρους της ειδικότητας τους. Η σύνδεση αυτή έχει μια ειδική αξία καθώς μέσω αυτής δημιουργούν ένα δίκτυο ανθρώπων, το οποίο λειτουργεί ως μια βάση αναφοράς και συστάσεων.

Tα πλεονεκτήματα

  • Το LinkedIn είναι ένα καλό μέσο για να γνωρίσετε άλλους οδοντιάτρους με κοινά ενδιαφέροντα και στόχους και να μπορείτε εύκολα να τους προτείνετε τρόπους συνεργασίας. Επίσης μπορείτε να μοιραστείτε επαγγελματικές ευκαιρίες αλλά και ασθενείς όταν δύο ειδικότητες συσχετίζονται μεταξύ τους.
  • Το να συνδεθείτε με νέα άτομα είναι σχετικά εύκολο. Ξεκινάτε με έναν μικρό κύκλο γνωστών και στη συνέχεια επεκτείνεστε καθώς συνδέεστε με φίλους των δικών σας γνωστών.
  • Το LinkedIn μετατρέπεται σε μια πλατφόρμα, όπου μπορείτε να μοιράζεστε μεγαλύτερου μεγέθους περιεχόμενο από ότι στις άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στο να δημιουργήσει κανείς την ταυτότητα του οδοντιατρείου του και να κερδίσει τον σεβασμό του κοινού του.

Τα μειονεκτήματα

  • Το LinkedIn θεωρείται πιο “επαγγελματικό” από τις άλλες πλατφόρμες και για τον λόγο αυτό απαιτείται να είσαστε πιο προσεκτικοί με το περιεχόμενο που επιλέγετε.
  • Το Retunn on Investment (ROI) μετριέται πολύ διαφορετικά στο LinkedIn καθώς θα πρέπει κανείς να έχει δημιουργήσει πολύτιμο περιεχόμενο σε βάθος χρόνου, αποσκοπώντας αυτό να οδηγήσει σε συστάσεις από άλλους επαγγελματίες.
  • Στο LinkedIn, μπορούν να δημιουργηθούν σχέσεις εμπιστοσύνης που να οδηγήσουν στην απόκτηση νέων ασθενών. Για ένα γενικό οδοντίατρο για παράδειγμα ένας κύριος στόχος θα μπορούσε να ήταν το να συνδεθεί με τους παιδοδοντιάτρους της περιοχής του, οι οποίοι θα μπορούσαν μελλοντικά να τον συστήσουν σε ασθενείς τους που το ηλικιακό τους όριο δεν εμπίπτει πλέον στις υπηρεσίες του παιδοδοντιάτρου. Ή για έναν περιοδοντολόγο για παράδειγμα ένας στόχος θα μπορούσε να ήταν να συνεργαστεί με προσθετολόγους και από κοινού να προσφέρουν μια ολοκληρωμένη φροντίδα αποκατάστασης σε ασθενείς που έχουν πιο σύνθετες ανάγκες.

 

YouTube για τα οδοντιατρεία 

Η αξία που έχει το YouTube για τα οδοντιατρεία αυξάνεται σταθερά καθώς πολύ οργανισμοί επενδύουν στην δημιουργία video στην προσπάθεια τους να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.

Στο YouTube μπορείτε να αποθηκεύσετε, συγκεντρώσετε και να μοιράσετε περιεχόμενο που προέρχεται από άλλα μέσα επικοινωνίας που διαθέτετε. Το περιεχόμενο  αυτό μπορεί για παράδειγμα να είναι:

  1. Εκπαιδευτικό: “discover how digital x-rays work”
  2. Ηow-to: “using a water flossing system”
  3. FAQ: “what is a dental implant?”

Αυτοί οι τρείς τύποι οδοντιατρικού βίντεο είναι οι πιο συνηθισμένες αναζητήσεις που πραγματοποιούν οι ασθενείς. Βέβαια στο youtube μπορείτε να δημιουργήσετε και πιο αστεία videos που δεν σχετίζονται με το επάγγελμα σας.

Τα πλεονεκτήματα

  • Το YouTube δεν θεωρείται πλέον μια πλατφόρμα μόνο για να μοιράζεται κανείς videos. Eίναι μια ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης και μια μηχανή αναζήτησης όπου κάθε λεπτό αναβαίνουν πάνω από 72 ώρες περιεχομένου σε μορφή video. Αυτό σημαίνει μεγάλη διάδραση στο κοινό αλλά καί στόχευση.
  • Οι θεατές μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτό από διάφορες ηλεκτρονικές συσκευές, κινητά τηλέφωνα, tablets, laptops, σταθερό υπολογιστή. Για αυτό και οι ασθενείς μπορούν να αφήνουν τα σχόλια τους και την εμπειρία τους ακόμα και όταν βρίσκονται μέσα στο οδοντιατρείο, μέσω του κινητού τηλεφώνου τους ή ενός tablet.
  • H  δυνατότητα στο youtube κάθε βίντεο να έχει ένα transcript βελτιώνει πολύ την θέση σας στις μηχανές αναζήτησης (SEO).
  • Eπίσης μπορείτε να δώσετε στα video σας μια ταυτότητα χρησιμοποιώντας μια εικόνα.

Τα μειονεκτήματα

  • Τα σχόλια στο YouTube χρειάζεται συνεχώς να ελέγχονται προκειμένου να αποφευχθούν spams και trolling, κατί το οποίο μπορεί να σας πάρει πολύ χρόνο.
  • Η παραγωγή video δεν είναι εύκολη υπόθεση για πολλούς οδοντιάτρους. Μπορείτε να προσλάβετε κάποιον για να σας τραβήξει πολλά μικρά videos. To κόστος για την παραγωγή video έχει μειωθεί πολύ τα τελευταία χρόνια. Αυτό που είναι σημαντικό είναι να είστε πάντα βέβαιοι ότι έχετε την άδεια του ασθενή σας, αν περιέχονται φωτογραφίες του στο βίντεο.

Συμπερασματικά θα έλεγε κανείς ότι το να διαχειρίζεστε αποτελεσματικά τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης θα αποτελέσει το κλειδί της επιτυχίας του οδοντιατρείου σας στο 2019.

Θυμηθείτε 3 βασικές αρχές:

  1. Επιλέξτε με σοφία τις πλατφόρμες, όπου θα δραστηριοποιηθείτε
  2. Προσαρμόστε το περιεχόμενο σας στην κάθε πλατφόρμα
  3. Παρακολουθείστε τα στατιστικά εμπλοκής των χρηστών σας ώστε να αξιοποιήσετε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την ευκαιρία σας για να ξεχωρίσετε.

Μπορείτε να μετατρέψετε αυτές τις δυνατότητες που προσφέρει το online περιβάλλον σε ευκαιρίες για να αναπτύξετε το οδοντιατρείο σας επιλέγοντας να προσελκύσετε το ενδιαφέρον από άτομα ή οικογένειες που ταιριάζουν περισσότερο με τον “ιδανικό ασθενή” σας και θα παραμείνουν κοντά σας για μεγάλο διάστημα.

 

Πηγή: www.dentaleconomics.com

Παρόμοια Άρθρα

Επερχόμενα Events