Kαλαίσθητοι πλάγιοι με CAD/CAM

Photo by Tim Mossholder on Unsplash

Kαλαίσθητοι πλάγιοι με CAD/CAM

Δημιουργούμε καλαίσθητους πλάγιους με CAD/CAM – Εξαιρετικό αποτέλεσμα με κεραμικό χρωματολόγιο και ποιοτική ψηφιακή εργασία

Η ασθενής, μια γυναίκα 25 ετών, αναζήτησε θεραπεία από τον οδοντίατρό της για να αντικαταστήσει τους πλαγίους. Παρουσιάστηκε στο εργαστήριο για ένα ραντεβού με τον συγγραφέα, για να ληφθεί εξατομικευμένη απόχρωση.

Το φυσικό χρώμα των κεντρικών της ήταν λίγο διαφορετικό, πράγμα που αποδείχθηκε πρόκληση όταν επιχειρήθηκε η λήψη χρώματος. Επισημάνθηκε εντονότερη ασβεστοποίηση στον 11 από τον 21, με πιο φωτεινή, πιο βαθιά διαύγεια. Ο 21 ήταν συνολικά πιο σκοτεινόχρωμος με λιγότερη διαφάνεια και άνιση συμμετρία μεταξύ των δύο. Ο συντάκτης χρησιμοποιεί ιδιοταγές κεραμικό χρωματολόγιο για να είναι σίγουρος ότι το κοπτικό τριτημόριο θα ταιριάζει μεταξύ των κεντρικών και των πλαγίων όταν κατασκευάζει τελικές αποκαταστάσεις.

Υπήρχαν πολλές επιλογές διαθέσιμες στο εργαστήριο για τελικές αποκαταστάσεις, αλλά ο συγγραφέας αποφάσισε να ζητήσει από τους τεχνίτες του CAD/CAM να λαξεύσουν ένα μπλοκ ζιρκονίας για περισσότερη διαύγεια και λιγότερη αδιαφάνεια συνολικά.

Παρουσίαση περιστατικού

Κατά την επίσκεψη της ασθενούς στο εργαστήριο, ο συγγραφέας χρησιμοποίησε τα κεραμικά δείγματα του χρωματολογίου του για να μελετήσει και να ταιριάξει την ασβεστοποίηση του κοπτικού τριτημορίου σε σχέση με την κοπτική διαφάνεια. Μετά την εξέταση των δοντιών της ασθενούς, κατέληξε να χρησιμοποιήσει το Enamel 59 Initial Porcelain της GC America (εικ. 1).

Η αποκατάσταση θα δημιουργούνταν με τη χρήση της μεθόδου CAD/CAM, με έναν εργαστηριακό σαρωτή Freedom και τη βοήθεια του κέντρου σχεδιασμού της DOF (εικ. 2).

03 Μετά την ολοκλήρωση της σχεδίασης, οι τεχνίτες CAD/CAM μπορούσαν να λαξεύσουν τα στηρίγματα με το εργαστηριακό σύστημα Ceramill Motion 2 (εικ. 3). Τα στηρίγματα θα φαίνονται παρόμοια με αυτά της εικ. 4 μετά την πυροσυσσωμάτωση και την αρχική χρώση με μια ποικιλία διαθέσιμων χρωμάτων.

Μετά την επαναφορά τους στο εκμαγείο, τα στηρίγματα της ασθενούς ήταν έτοιμα για το στοιβαγμό της πορσελάνης (εικ. 5), χρησιμοποιώντας το GC Initial Zirconia Porcelain σε απόχρωση BLD-2 (εικ. 6).

Στη συνέχεια ο συγγραφέας έσυρε γραμμές όπου θα αναπαραχθεί επιφανειακή υφή επάνω στα στηρίγματα (εικ. 7) και χρησιμοποίησε ένα αδρόκοκκο διαμάντι για να αποδώσει περισσότερες λεπτομέρειες (εικ. 8). Η εργασία στιλβώθηκε με εργαλεία στίλβωσης Wagner Diamond και ακολούθησε η διαδικασία εφυάλωσης (εικ. 9), μετά την οποία οι τελικές αποκαταστάσεις επανατοποθετήθηκαν στο εκμαγείο (εικ. 10).

Οι αποκαταστάσεις δοκιμάστηκαν στο στόμα και η ασθενής φωτογραφήθηκε από ανεστραμένη προβολή (εικ. 11), από δεξιά πλάγια όψη (εικ. 12) και από αριστερή πλευρική όψη (εικ. 13). Φωτογραφήθηκαν οι στεφάνες στο στόμα για μια δοκιμή του χαμόγελου και στη συνέχεια σε θέση ηρεμίας (εικ. 14).

Στις τελευταίες πέντε εικόνες (εικ. 11-15) παρουσιάζεται η αρμονία στο χρώμα μεταξύ των ουλικών, μέσων και κοπτικών τριτημορίων των φυσικών δοντιών και των αποκαταστάσεων των πλαγίων.

Συμπέρασμα

Κατά τη γνώμη του συγγραφέα, τα φυσικά δόντια δεν έχουν την ίδια χρωματική συνοχή με τον τύπο που βλέπουμε στα κλασικά χρωματολόγια, για το λόγο αυτό πάντα χρησιμοποιεί τα κεραμικά δείγματά του. Στην πραγματικότητα, όταν τα φυσικά δόντια παρασκευλαζονται, το χρώμα οδοντίνης που αποκαλύπτεται – Α, Β, C ή D – επιτρέπει να επιλέξουμε το χρώμα βάσης και να το ακολουθήσουμε ως οδηγό για την οδοντίνη στις αποκαταστάσεις μας. Μπορούμε επίσης να χρησιμοποιήσουμε την απόχρωση Enamel Effective για επικαλύψειw με διαφορετικά πάχη και να παράγουμε ένα χρωματικό αποτέλεσμα στην τελική πρόθεση. Αυτά τα τρία στοιχεία δημιουργούν ένα ιδανικό ταίριασμα στην αποκατάσταση αν χρησιμοποιούνται σωστά.

Kαλαίσθητοι πλάγιοι με CAD/CAM

 

Kαλαίσθητοι πλάγιοι με CAD/CAM

 

 

Πηγή: Dental Lab Products 10/2015

Παρόμοια Άρθρα

Επερχόμενα Events