Συμβουλές για την αύξηση της αποδοχής του σχεδίου θεραπείας (Mέρος B)

Τι είναι αυτό που διαχωρίζει τους οδοντιάτρους που κερδίζουν πολλά χρήματα από αυτούς που κερδίζουν λίγα; Υπάρχουν πολλά πράγματα, αλλά ένα από τα πιο σημαντικά είναι η αποδοχή του σχεδίου θεραπείας. Μπορεί ένας οδοντίατρος να είναι ο καλύτερος κλινικός με τις καλύτερες ικανότητες, αλλά, εάν δεν μπορεί να αρθρώσει με λόγια το γιατί οι ασθενείς θα πρέπει να τον αφήσουν να θεραπεύσει τις οδοντιατρικές τους ανάγκες, τότε η επιτυχία του στην οδοντιατρική θα είναι περιορισμένη.

 

Σας δίνουμε κάποιες συμβουλές για την αύξηση της αποδοχής του σχεδίου θεραπείας από τους ασθενείς σας:

 

Χρησιμοποιήστε εικόνες, όχι λέξεις

Στο μεγαλύτερο μέρος της παρουσίασης του περιστατικού θα πρέπει να δείχνετε ενδοστοματικές εικόνες αντί να δείχνετε ακτινογραφίες. Επίσης, βεβαιωθείτε ότι δείχνετε αυτές τις εικόνες σε μία μεγάλη οθόνη, ώστε να εξασφαλίσετε ότι ο ασθενής κατανοεί πλήρως το πρόβλημα. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε ενδοστοματικές φωτογραφίες για να παρουσιάσετε ένα παλαιότερο περιστατικό που είναι παρόμοιο, ειδικά αυτά τα περιστατικά που δείχνουν τις συνέπειες του να αφήνεται μία κατάσταση χωρίς θεραπεία.

Μία άλλη σημαντική συμβουλή είναι να αφήσετε την εικόνα της προβληματικής περιοχής στην οθόνη καθώς μεταβαίνετε από την παρουσίαση του περιστατικού στη συζήτηση του οικονομικού μέρους της θεραπείας. Αυτά τα λίγα λεπτά επιτρέπουν στον ασθενή να κοιτάξει μόνος του την οθόνη και να σκεφτεί το θέμα και να συνειδητοποιήσει ότι πρόβλημα πρέπει να αντιμετωπιστεί.

Απομακρύνετε τον φόβο

Χρησιμοποιείτε πάντα ενθαρρυντικούς όρους καθόλη τη διάρκεια της παρουσίασης, όπως «απλό», «βασικό», «γρήγορο» και «εύκολο». Όταν πρόκειται για μία πιο περίπλοκη θεραπεία, βεβαιωθείτε ότι τονίζετε το πόσο συχνά διεξάγετε τέτοιου είδους διαδικασίες, έτσι ώστε ο ασθενής να νοιώσει άνετα ότι δηλαδή πρόκειται για μία διαδικασία ρουτίνας.

Αυτό δημιουργεί αίσθημα εμπιστοσύνης και κάνει τον ασθενή πολύ λιγότερο διστακτικό. Ένας συνδυασμός εμπιστοσύνης στην εμπειρία σας και επιβεβαίωσης όσον αφορά στην κάθε διαδικασία είναι ένας σίγουρος τρόπος να έχετε μεγαλύτερη αποδοχή της προτεινόμενης θεραπείας.

Χρησιμοποιείτε απλή και καθημερινή γλώσσα

Ένας άλλος τρόπος να απαλύνετε τους φόβους των ασθενών είναι να τους δώσετε βήμα-προς-βήμα, εύκολες στην κατανόηση εξηγήσεις σχετικά με αυτό που απαιτείται να γίνει. Μην προκαλείται σύγχυση στον ασθενή. Μιλήστε στους ασθενείς με μία γλώσσα στο επίπεδό τους και όχι με τεχνικούς-επιστημονικούς οδοντιατρικούς όρους. Δεν χρειάζεται να χρησιμοποιείτε όρους, όπως τερηδόνα, τρυγία ή όμορη, καθώς αυτοί είναι πιο επιστημονικοί όροι για να πείτε τρύπα, πέτρα και μεταξύ των δοντιών.

Παρόλο που, κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής μας στην οδοντιατρική σχολή, έχουμε μάθει να μιλάμε με έναν συγκεκριμένο τρόπο, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι οι ασθενείς δεν καταλαβαίνουν αυτούς τους όρους, κάτι που κάνει την περιγραφόμενη διαδικασία να φαίνεται πιο περίπλοκη σε αυτούς από ό,τι πραγματικό είναι. Για παράδειγμα, εάν ένας ασθενής χρειάζεται αποτρύγωση και υποουλική απόξεση, μην του μιλήσετε για την ανάγκη απόξεσης λόγω του «βάθους των θυλάκων και της συσσώρευσης υποουλικής τρυγίας». Χρησιμοποιήστε πιο απλούς όρους και, κατόπιν, δώστε ένα παράδειγμα: Μπορείτε να του πείτε ότι το να κάνετε μία οδοντιατρική εργασία χωρίς να έχετε κάνει πρώτα έναν βαθύ καθαρισμό των δοντιών είναι σαν να προσπαθείτε να επισκευάσετε ένα σπίτι με προβληματικά θεμέλια.

Προσφέρετε δωρεάν λεύκανση των δοντιών την κατάλληλη στιγμή

Στο οδοντιατρείο μας, προσφέρουμε σε όλους τους νέους ασθενείς δωρεάν δισκάρια λεύκανσης και λευκαντικά τζελ στις επανεξετάσεις. Αυτό ενθαρρύνει τους νέους ασθενείς να έρθουν αρχικά, αλλά και να επανέλθουν στο ιατρείο μας. Επίσης, χρησιμοποιούμε αυτό για την αποδοχή της θεραπείας, προσθέτοντας τη λεύκανση στο τέλος του κάθε σχεδίου θεραπείας που προτείνουμε.

Όταν η γραμματεία κάνει μία ανασκόπηση των οικονομικών, τονίζει στον ασθενή ότι, αφού ολοκληρωθεί η θεραπεία, τότε ο ασθενής να παραλάβει τα καινούργια δισκάρια λεύκανσης χωρίς κόστος. Εάν πάρετε αποτυπώματα μόλις ο ασθενής καθίσει στην οδοντιατρική έδρα, αυτό μειώνει την αξία της συνιστώμενης θεραπείας. Θα πρέπει να εξηγήσετε τη σπουδαιότητα της σταθεροποίησης της οδοντικής υγείας του ασθενούς, προτού προχωρήσετε σε διαδικασίες λεύκανσης.

Προσφέρετε πάντοτε οικονομικούς διακανονισμούς

Προσφέρετε στους ασθενείς τη δυνατότητα πληρωμής σε δόσεις, είτε με τμηματική πληρωμή κατά τη διάρκεια της πορείας της θεραπείας, είτε με δόσεις μέσω πιστωτικής κάρτας.

Αποφεύγετε χρηματικές συζητήσεις

Πιστεύω στον κανόνα ότι τα οικονομικά θα πρέπει να τα χειρίζεται η γραμματεία, ενώ τα οδοντιατρικά θέματα θα πρέπει να τα χειρίζεται η κλινική ομάδα. Επιπλέον, εάν υπάρχει μία απορία ή διαφωνία σχετικά με τη χρέωση, εσείς, ως οδοντίατρος, θα πρέπει να απέχετε από αυτήν την εξίσωση. Ωστόσο, εάν γνωρίζετε ότι ένας ασθενής δεν έχει ασφάλεια, δεν υπάρχει πρόβλημα να αναφέρετε αυτά που μπορεί να προσφέρει το ιατρείο όσον αφορά στις οικονομικές διευκολύνσεις. Αυτό δείχνει πραγματική συμπάθεια και κατανόηση και κάνει τον ασθενή να αισθάνεται ότι απολαμβάνει εκτίμησης.

 

Αναδημοσίευση από το περιοδικό Dental Economics, Δεκέμβριος 2017

Παρόμοια Άρθρα

Επερχόμενα Events