Θέματα και εξελίξεις που επηρεάζουν τη σχέση οδοντιάτρου – οδοντοτεχνίτη σήμερα και στο μέλλον

Η επίκαιρη αι διαχρονική άποψη του αρχισυντάκτη του περιοδικού Inside Dentistry, O R.C.Margeas, DDS, που είχε δημοσιευθεί στο περιοδικό IDΤ ήδη το 2016.

 

Ποια θεωρείτε τα σημαντικότερα ζητήματα που επηρεάζουν τις έμμεσες επανορθωτικές αποκαταστάσεις σήμερα;

Το σημαντικότερο ζήτημα είναι η αυξανόμενη επίδραση της τεχνολογίας στην οδοντιατρική βιομηχανία. Το κόστος του νέου τεχνολογικού εξοπλισμού αποτελεί πρόκληση για τα μικρά εργαστήρια, καθώς και από τη δυνατότητα του οδοντιάτρου να κατασκευάσει τις αποκαταστάσεις στο οδοντιατρείο. Όλα αλλάζουν.

Μία ακόμη ατυχής τάση, κατά την άποψή μου, είναι η εμπορευματοποίηση. Οι οδοντοτεχνίτες κατασκευάζουν στεφάνες για 120 δολάρια, ενώ συνήθιζαν να χρεώνουν 200 δολάρια, επομένως, χρειάζεται να κατασκευάσουν περισσότερα τεμάχια για να αντισταθμίσουν την μείωση των αμοιβών τους. Ο ανταγωνισμός είναι δύσκολος για τα μικρά εργαστήρια και η καλλιτεχνική δεξιότητα του οδοντοτεχνίτη δίνει την θέση της στην τεχνολογία σε ορισμένες περιπτώσεις, κάτι που είναι δυσάρεστο.

 

Πόσο ενήμερος είναι ο μέσος οδοντίατρος όσον αφορά τις τάσεις και τις προκλήσεις που επηρεάζουν τα οδοντοτεχνικά εργαστήρια σήμερα;

Ο μέσος οδοντίατρος δεν είναι ιδιαίτερα ενήμερος για αυτές τις τάσεις. Πολλοί οδοντίατροι παρατηρούν την εμπορευματοποίηση, αλλά δε συνειδητοποιούν πώς πραγματοποιείται. Εξετάζουν το τελικό αποτέλεσμα και τις οικονομικότερες στεφάνες, που δεν είναι πάντα οι καλύτερες. Η τεχνολογία καθιστά δυνατή τη δημιουργία αποκαταστάσεων συντομότερα και πιο προβλέψιμα, αλλά η καλλιτεχνική δεξιότητα ενός καταρτισμένου κεραμίστα παραμένει ουσιώδης.

 

Ποιά είναι η παρούσα κατάσταση στον τομέα της συνεργασίας οδοντιάτρου-οδοντοτεχνίτη και πώς τη βλέπετε να εξελίσσεται στο μέλλον;

Ο σημαντικότερος τομέας σήμερα είναι ο Ψηφιακός Σχεδιασμός Χαμόγελου, που στηρίζεται στη συνεργασία οδοντιάτρου και οδοντοτεχνίτη. Τα υπολογιστικά προγράμματα καθιστούν ευκολότερη για τον οδοντίατρο και τον οδοντοτεχνίτη τη συγχώνευση του εκμαγείου, της υπολογιστικής τομογραφίας και της φωτογραφίας του προσώπου σε μία εικόνα. Με αυτό τον τρόπο δημιουργούνται πολύ ακριβείς αποκαταστάσεις, ειδικά επιεμφυτευματικές.

Η δυνατότητα χρησιμοποίησης βίντεο για ενσωμάτωση ολόκληρου του προσώπου, του τρόπου που χαμογελά και μιλά ο ασθενής, σε αντίθεση με τη δισδιάστατη εικόνα, αποτελεί ένα τεράστιο πλεονέκτημα. Αυτά τα βίντεο μπορούν να ληφθούν με ένα smartphone και χωρίς σημαντική επένδυση σε εξοπλισμό.

 

Με βάση τους υπολογισμούς το ποσοστό των οδοντιάτρων που χρησιμοποιούν ψηφιακά συστήματα αποτύπωσης κυμαίνεται μεταξύ 5% και 20%. Πόσο χρόνο πιστεύετε πως θα χρειαστεί για να αυξηθεί αυτό το ποσοστό και να φτάσει το 50% και 75% και ποιοι παράγοντες θα έχουν τη σημαντικότερη επίδραση σε αυτή την αύξηση;

Όταν το κόστος του τεχνολογικού εξοπλισμού μειωθεί και γίνει πιο εύχρηστος, περισσότεροι οδοντίατροι θα υιοθετήσουν την ψηφιακή τεχνολογία, αλλά θα χρειαστούν ακόμη αρκετά χρόνια προτού αυτό το ποσοστό φτάσει το 50%.

Σχετικά με την ευκολία χρήσης, όταν φτάσει στο σημείο στο οποίο οι οδοντίατροι μπορούν απλά να σαρώσουν τους ιστούς και να δουν τα όρια, αυτό θα καταστήσει την ψηφιακή τεχνολογία πολύ πιο ελκυστική.

 

Ως οδοντίατρος, ποιά συμβουλή θα δίνατε στα εργαστήρια που επιθυμούν να διατηρήσουν τη συνεργασία με εσάς και τους συναδέλφους σας και να παραμείνουν κερδοφόρα;

Ως κλινικός οδοντίατρος, αναζητώ τη συνέπεια. Περιμένω οι στεφάνες μου να έχουν καλή εφαρμογή, να απαιτούν ελάχιστες ρυθμίσεις και να έχουν καλή αισθητική με βάση την τιμή που τις πληρώνω. Γνωρίζω πως οι αμοιβές μπορεί να διαφέρουν σημαντικά. Για παράδειγμα, για μία όψη πορσελάνης από ένα εργαστήριο, η χρέωση μπορεί να κυμαίνεται μεταξύ 100 και 1500 δολαρίων. Ανεξάρτητα από την τιμή, αναμένω ένα συγκεκριμένο επίπεδο ποιότητας και καμία τεχνολογία CAD/CAM δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δεξιοτεχνία ενός έμπειρου οδοντοτεχνίτη.

Η εξυπηρέτηση είναι σημαντική. Όταν χρειάζομαι μία μονήρη στεφάνη για κεντρικό τομέα, είναι δύσκολο να είναι άριστη με την πρώτη δοκιμή στέλνοντας απλά μία φωτογραφία και ένα βίντεο στο εργαστήριο. Αν έχω τη δυνατότητα να στείλω τον ασθενή στο εργαστήριο για χρωματοληψία, αυτή η έξτρα εξυπηρέτηση είναι πολύ σημαντική για εμένα και θα στείλω κι άλλα περιστατικά σε αυτό το εργαστήριο ακόμη και αν δεν απαιτείται η ίδια εξυπηρέτηση.

 

Είστε ένθερμος υποστηρικτής της εκπαίδευσης και της φιλοσοφίας της προτεραιότητας στον ασθενή ως μονοπάτι επιτυχίας στον τομέα της Οδοντιατρικής. Αυτή η φιλοσοφία θα έπρεπε να μεταφερθεί εξίσου και στη νοοτροπία των ιδιοκτητών και διευθυντών εργαστηρίων;

Ο κεραμίστας με τον οποίο συνεργάζομαι έχει παρακολουθήσει όλα τα σεμινάρια του Kois Center για οδοντιάτρους. Αυτό βελτιώνει την επικοινωνία μας. Ως οδοντίατρος, αν μάθω κάτι νέο σε ένα σεμινάριο, είναι λιγότερο αποτελεσματικό αν χρειάζεται να το εξηγήσω στον κεραμίστα σε δεύτερο χρόνο. Ωστόσο, αν κατανοεί τις ίδιες αρχές και την ορολογία που έχω μάθει, βελτιώνεται σημαντικά η απόδοση ολόκληρης της ομάδας συνεργατών. Οι κεραμίστες μπορούν  να αυξήσουν την επαγγελματική τους αξία με αυτό τον τρόπο, επομένως θεωρώ πως αποτελεί μία αξιόλογη επένδυση για αυτούς να παρακολουθήσουν τέτοια σεμινάρια.

 

 

 

Αναδημοσίευση από το περιοδικό Laborama T.76. Πρώτη δημοσίευση στο περιοδικό ΙΤD.

Παρόμοια Άρθρα

Επερχόμενα Events